Şimdi biraz oyunun detayına inmeye başlayalım. 112 adet kahraman var demiştim bu oyunda. Bu kahramanların hepsinin farklı özellikleri var.
Sakın en güçlü kahraman/hero nedir diye sormayın. Çünkü öyle birşey yok. Eğer siz rakibe göre seçim yapmazsanız yada seçtiğiniz kahramana itemleri doğru seçmezseniz yenilirsiniz.
O yüzden rakibin aldığı kahramanın sınıfını bilmek gerekir. Elimden geldikçe basite indirgeyerek anlatmaya çalışacağım.
Carry
Agi sınıfını anlatırken oyuncular oyun sonuna doğru ölüm makinasına dönüşüyor demiştim. Carry sınıfı bu tanıma tam uymakta. Çünkü oyun sonuna doğru iyi bir farm yaparsa durdurulması zor bir kahraman olarak oyunun sonunu getirebilir.
Örnek vermek gerekirse : Phantom Assasin, Juggernaut, Naix (Lifestealer), Sven...
Disabler
Bu kahraman sınıfı rakibini durdurmak,saf dışı bırakmaktır.Nasıl saf dışı bırakıyor derseniz,
Bazısı rakibe kullandığı skill ile onu tavul yaparken, bazısı direk stun vererek sersemlemesine sebep olabiliyor.
Bu heroların oyuna etkisi oldukça fazladır. Özellikle bir adet takımda bulunursa rakibin Carry olarak aldığı kahramanın kasmasını engelleyebilirsiniz.
Örnek olarak: Earthshaker,Lion,Shadow Shaman bu sınıfa verilebilecek örnektir.
Lane Support / Suport
Bu arkadaşlar lanede yani koridorda takımın Carry'sinin kasmasına yardımcı olan aynı zamanda karşı tarafın level ve altın kasmasını engelleyecek hareketlerde bulunan destek karakteridir. Bu karakter bana göre oyunun gizli kahramanlarıdır. Türkiye'de oynayan herkes Carry oynayıp kahraman olmak istesede ben support oynarak çok daha fazla kahraman olduğumu bilirim.
Bunlara örnek olarak favori supportlarım Dazzle ve Cristial Maiden diyebilirim.
Initiator
Bu sınıf kategorisinde bulunan kahramanlar rakibin arasına dalarak savaşı başlatıp,gerekirse rakibin önemli bir kahramanını da saf dışı bırakabilir. Gerekirse lafı saçma olmuş olabilir :) O kadar araya daldıysan bir zahmet onuda yap.
Bu sınıftaki kahramanlar yürüyerek rakibin içine girmesi çok mantıksız ve yanlış hareket olacağından genellikle Blink Dagger denilen belli bir mesafeyi atlamalarını sağlayan itemi alırlar.
Bu sınıf için en iyi örnekler TideHunter,Enigma,Centaour verilebilir.
Jungler
Jungler demek haritada ki ormanın içinde bulunan tarafsız yaratıkları kesmek demektir.
Bunu dediğimde aklıma iki soru geliyor. Hem o soruları hemde cevaplarını paylaşayım.
- Jungle da kasabilmek diye bir şey varsa neden koridorlara 2-1-2 diye dağılıyoruz.Biri Jungle'a gidemez mi ?
Cevap olarak hayır gidemez diyebilirim. Çünkü Jungle da oyun başı kasabilecek kahraman sayısı azdır. Oyun başında tarafsız yaratıklar, oyunculardan güçlüdür ve öldürülmeleri zordur. Eğer onları öldüremezseniz oyunda çok geri kalabilirsiniz
- Jungle da kasmak nasıl bir avantaj sağlar.
Junglade kasmak koridorlardan birini tek kişi bırakacağınızdan oradaki kahramanın daha hızlı level atlamasını sağlar. Hem de siz rahat farm yapabilirsiniz. Rakibe üstünlük kurmanız açısından önemli bir taktiktir.
Bu sınıfa örnek vermek gerekirse Axe,Enigma,legion,Enchantress,Chen,Lifestealer,Naturel Propheti verebiliriz.
Durable
Türkçe karşılığı dayanıklı.Kelimeden anlaşılacağı gibi kolay kolay postu yere sermeyen karakterlerdir. Savaşı başlatan kahramanların genel özellikleri arasında olması gereken bir sınıf bence.Undying, Axe, Bristleback,TideHunter bu sınıfa verilebilecek örneklerdir.
Türkçe karşılığı dayanıklı.Kelimeden anlaşılacağı gibi kolay kolay postu yere sermeyen karakterlerdir. Savaşı başlatan kahramanların genel özellikleri arasında olması gereken bir sınıf bence.Undying, Axe, Bristleback,TideHunter bu sınıfa verilebilecek örneklerdir.
Nuker
Bu sınıf genelde Int kahramanlarında bulunur.Özellikleri skilleri sayesinde yüksek damageler verebilmeleridir. Ama bu herolar oyun başında çıtkırıldım yapıya sahiptirler..Yani hasarı verip rakibin işini bitirmeniz gerekli. Yoksa kaçmak büyük sorunlar doğurabilir.
Bu sınıf genelde Int kahramanlarında bulunur.Özellikleri skilleri sayesinde yüksek damageler verebilmeleridir. Ama bu herolar oyun başında çıtkırıldım yapıya sahiptirler..Yani hasarı verip rakibin işini bitirmeniz gerekli. Yoksa kaçmak büyük sorunlar doğurabilir.
Bu sınıfın favorileri Lina,Zeus,Queen of Pain,Lion olarak verilebilir.
Pusher
Pusher yani itikleyici. Saldırabileceğiniz 3 koridor var ve her koridorda rakibin yurduna gelene kadar 3 kule var. Eğer takımınızda Pusher olursa kombatların olmadığı koridordan creepler ile beraber rakibin kulelerini yıkabilir. Bu da rakibin dengesini bozmaya yeter.
Bu sınıfta Naturel Prophet,Tinker,Broodmother favori koridor itikleyicileridir.
Escape
Kaçak dövüşenlerin sınıfı :) Sıkıştı mı oraya buraya zıplayıp rakibinden kurtulan ama gelişimini tamamlandığında rakibin aklını alan kahramanlardır.
Queen of Pain, anti-mage bu zıplayan herolar arasındadır. Kendi ana özelliğini kullanan Naga ise ultisi sayesinde çevresini uykuya daldırır ve ortadan kaybolur:)
Ganger
Aslında böyle bir sınıf yok. Ama Gang atmak diye bir deyim var oyunu oynayanlar arasında. Bu deyim, rakibin beklemediği bir anda saldırı yaparak onları şaşırtmak ve öldürmektir. Genelde orta koridorda oyuna başlayan arkadaşlar Gang yapmaya uygun kahraman seçerler. Hızlıca 6 level olarak aşağı ya da yukarı koridora giderek rakibin dengesini bozarlar.
Bu sınıfta Pudge,SpritBreaker,Templair Asasian,Zeus,İnvoker,Queen of Pain kahramanlarını yazabiliriz.
Roamer
Bu sınıfın koridorda altın kasmak gibi bir önceliği yoktur. Genelde koridorları gezerek rakibi öldürünce aldığı deneyim puanı ve altın ile yaşamını sürdürürler.
Bounty Hunter, Lion,SpritBreaker bu sınıfın önemli kahramanlarıdır;
Kahramanlara geçmeden önce Dota 2 hakkında öncesinde bilmeniz gereken oyun için bir kaç püf nokta var. Bunları size paylaştıktan sonra git gide oyunun içine girmeye başlıyacağız
Basit ve sade şekilde anlatmaya çalışıyorum. Eksik,yanlış yada anlaşılmayan bir nokta varsa lütfen iletişime geçiniz.
Pusher
Pusher yani itikleyici. Saldırabileceğiniz 3 koridor var ve her koridorda rakibin yurduna gelene kadar 3 kule var. Eğer takımınızda Pusher olursa kombatların olmadığı koridordan creepler ile beraber rakibin kulelerini yıkabilir. Bu da rakibin dengesini bozmaya yeter.
Bu sınıfta Naturel Prophet,Tinker,Broodmother favori koridor itikleyicileridir.
Escape
Kaçak dövüşenlerin sınıfı :) Sıkıştı mı oraya buraya zıplayıp rakibinden kurtulan ama gelişimini tamamlandığında rakibin aklını alan kahramanlardır.
Queen of Pain, anti-mage bu zıplayan herolar arasındadır. Kendi ana özelliğini kullanan Naga ise ultisi sayesinde çevresini uykuya daldırır ve ortadan kaybolur:)
Ganger
Aslında böyle bir sınıf yok. Ama Gang atmak diye bir deyim var oyunu oynayanlar arasında. Bu deyim, rakibin beklemediği bir anda saldırı yaparak onları şaşırtmak ve öldürmektir. Genelde orta koridorda oyuna başlayan arkadaşlar Gang yapmaya uygun kahraman seçerler. Hızlıca 6 level olarak aşağı ya da yukarı koridora giderek rakibin dengesini bozarlar.
Bu sınıfta Pudge,SpritBreaker,Templair Asasian,Zeus,İnvoker,Queen of Pain kahramanlarını yazabiliriz.
Roamer
Bu sınıfın koridorda altın kasmak gibi bir önceliği yoktur. Genelde koridorları gezerek rakibi öldürünce aldığı deneyim puanı ve altın ile yaşamını sürdürürler.
Bounty Hunter, Lion,SpritBreaker bu sınıfın önemli kahramanlarıdır;
Kahramanlara geçmeden önce Dota 2 hakkında öncesinde bilmeniz gereken oyun için bir kaç püf nokta var. Bunları size paylaştıktan sonra git gide oyunun içine girmeye başlıyacağız
Basit ve sade şekilde anlatmaya çalışıyorum. Eksik,yanlış yada anlaşılmayan bir nokta varsa lütfen iletişime geçiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder